Friday, June 5, 2015

Breaking Bad

A trecut ceva vreme de când nu am mai trecut pe aici și m-am gândit că merită efortul din moment ce acum două zile am văzut ultimul episod din "Breaking Bad". Știu că în nota obișnuită am ajuns cam târziu la petrecere, dar tot e bine că nu am ratat-o. "Breaking Bad" este genul de serial care respiră originalitate prin fiecare episod. De două zile s-a terminat și de două zile încerc să îmi revin. Asta în condițiile în care de-a lungul lui nu am simțit vreo urmă de atașament față de personaje, nu pentru că nu ar fi jucat excelent, ci pentru că tocmai excelenta interpretare m-a făcut să consider tot serialul un balon de săpun care va pluti la infinit, fără nici un fel de finalitate. Este genul de serial nevinovat, greu de încadrat într-un anume gen, care îți dă mai mult de gândit la final decât pe parcursul celor cinci sezoane. Adică, oare chiar s-a terminat? Asta a fost tot? A oscilat dintr-o extremă în alta atâta timp și acum s-a oprit cum? Nici bine, nici rău, doar OK. Dar tocmai genul ăsta de OK este genul care te nemulțumește pe deplin. Nu știu cum să enorm asta. Este un OK care de fapt a stârnit o întreagă revoltă în interiorul meu. De ce așa? După un asemenea vertigo, realizezi că fiecare personaj a crescut dramatic, deși nu observi asta când episod după episod acțiunea curge în valuri. OK, din nou OK, dar de ce trebuie să atingă o limită? Adică întreg serialul este conceput în jurul ideii de libertate fără limită și totuși în ultimul sezon limita este atinsă încă din start. De ce? De ceeee?! Am iubit personajul lui Walter. L-am iubit tocmai datorită defectului de a încerca să fie perfect în imperfecțiunea lui. Este un personaj magistral, un personaj care trage cortina peste tot serialul și își atrage toate meritele. Într-un fel este la fel de lacom și în a acumula laudele. E ciudat cum un personaj fictiv este apreciat atât de mult în lumea reală. Cam atât despre "Breaking Bad" pentru că e târziu, iar oboseala își pune amprenta asupra creativității și logicii. Nota 10 pentru un serial unic. Nota 10 pentru un Walter White magistral!

breaking_bad_by_rcrosby93-d5agddh

No comments:

Post a Comment