Wednesday, June 4, 2014

Civil War

"What we've got here is failure to communicate / Some men, you just can't reach"

Am ajuns cam târziu la petrecere, recunosc. Am venit pentru a-l vedea pe Slash făcând un mini-cover după Voodoo Child al lui Hendrix si am rămas pentru a descoperi o melodie absolut fascinantă și cu un mesaj extrem de puternic. Știam despre Slash că este un fan Hendrix și că a preluat destule influențe de la el, dar stilul lui curat și calm este cel care m-a făcut să rămân pentru întreaga melodie.

Crescând în anii '90 a fost normal să îi ascult pe cei de la Guns și să îmi placă. Atât doar că m-am oprit la melodiile lor cele mai cunoscute și acum descopăr alte super melodii pe care le-am ratat la acel moment. Și mă bucur. Mă bucur pentru că spre deosebire de, să spunem, doi-trei ani în urmă, acum înțeleg o melodie mult mai bine. Atunci când vezi cum este construit un riff, cum se face un slide sau cum sunt sărite anumite corzi, înțelegi mult mai bine sentimentul din spatele unei melodii. Înțelegi starea de spirit pe care sunt grefate versurile, vezi pânza pe care se așează culorile și formele. Nu am de gând să scriu despre mesajul pacifist al melodiei deghizat excelent într-un glonț social plin de acid. Nu. Pentru mine Civil War este despre lupta între două stări ale aceleiași entități. Poate fi lupta intre întuneric și lumină, bine și rău, vechi și prezent, prezent și viitor, orice versus orice. Ascultând-o stau și mă gândesc la cum m-am schimbat în ultimii ani. Nu dacă m-am schimbat, pentru că îmi e foarte clar că am făcut-o, ci cum m-am schimbat. Și mă gândesc că răspunsul nu ar trebui dat prin "în rău" sau "în bine", pentru că este mult mai complex. Ceea ce simt este că las în urmă o perioadă marcată de stări conflictuale. O perioadă întortocheata și fara prea multe reușite. După aproape doi ani am început să mă simt mai liber, mai încrezător și mai capabil de a-mi exprima dragostea față de tine, persoana mea cea mai iubită, așa cum simt. Dacă îți cânt opt note și atât, să știi că nu am să am nevoie niciodată de o melodie întreagă ca să-ti spun cât de mult te iubesc. Ascultând Civil War am descoperit în mine ceva nou.  Am descoperit că ultimii doi ani m-au schimbat, m-au făcut mai cumpătat, m-au făcut să te iubesc mai mult decât oricând și mi-au arătat că toate rănile mi s-au vindecat.

Civil War nu este despre război sau pace. Nu este despre a fi cel mai bun. Civil War este despre a ne reinventa! Despre a ne redescoperi cine suntem cu adevărat sub toate identitățile virtuale și despre lucrurile care ne definesc cu adevărat. Te iubesc și definesc asta ca fiind singura constantă între eul de acum acum doi ani și cel de acum două secunde. Am să pun două variante ale lui Civil War, tocmai pentru a ilustra modul în care ne putem reinventa fără a ne pierde nimic din ce avem mai bun. PS: Slash a făcut o treabă genială la intro cu cele două acorduri modificate :)

Atunci:

Acum:

No comments:

Post a Comment