Sunday, October 13, 2013

Counting Stars

"Lately, I've been, I've been losing sleep / Dreaming about the things that we could be / But baby, I've been, I've been praying hard / Said no more counting dollars / We'll be counting stars, yeah we'll be counting stars"

Dupa multa vreme ascult inca o data o melodie de la One Republic care ma face sa dau volumul mai tare inca de la prima auditie. Cand i-am ascultat prima data in 2007 am fost sigur ca vor reusi sa scoata hit dupa hit, dar m-am inselat si mi-a parut rau cand au disparut in anonimat. Ma bucur sa vad ca au revenit cu o melodie atat de frumoasa.

Am vrut sa scriu despre Lana, dar mesajul acestei melodii mi-a placut prea mult. Sa numeri stelele pare asa, o chestie pentru romantici incurabili. Poate ca este si asta, dar imi aduc aminte ca de fiecare data cand am ajuns undeva unde imi doream, la finalul zilei am ridicat privirea si am lasat gandurile sa imi fuga. Ca eram pe plaja unei insule, in ultima zi a unui an sfarsit, pe un stadion la un concert, mereu am ridicat privirea spre cer. Nu stiu daca am numarat stelele de fiecare data, dar in mod sigur am lasat gandurile sa fuga spre acel infinit. De ce? Poate pentru ca m-am simtit dator sa impart cu Universul sclipirea acelei clipe, poate pentru ca am realizat ca acele momente, cand ai doar maretia cerului instelat deasupra, sunt cele mai sincere. Poate ca tocmai din acest motiv cele mai multe dorinte se ridica inspre cer noaptea si poate ca tocmai de asta sunt atat de multe stele. In fiecare noapte ne putem ascunde intr-o alta stea, in fiecare noapte putem fi mai aproape sau mai departe de ceea ce ne dorim. Acest joc nu poate fi convertit in lumea materiala si tocmai de asta cred ca lucrurile ce nu pot fi cumparate sunt cele mai frumoase. Numarand banii iti poti numara si dorintele realizabile. Numarand stelele iti poti numara toate dorintele si iti poti pune in continuare si altele noi. Nu te costa nimic! In loc sa iti frangi visele poti aseza altele noi pentru ca, nu-i asa?, viata este visul realitatii. Cei de la One Republic subliniaza atat de frumos asta, cu un sunet plin, bogat in instrumente si cu niste versuri care par ca aduc maretia cerului nocturn in lumea muritorilor. Adica da, poate fi cantata si in forta ca sa amplifice mesajul si sa te plimbe pe cerul instelat, dar poate fi cantata si soul astfel incat sa te plimbe pe o plaja de sub acelasi cer. Reusesc foarte frumos sa uneasca aceste doua lumi, aparent imposibil de cuprins in aceeasi melodie. Imi place sa aud si semnatura lor originala, acel pian care conduce melodia catre punctul culminant, pentru ca muzica originala inseamna mai multe instrumente si mai putina electronica. Un amalgam de idei frumoase, de mesaje nescrise si ascunse in stele, cam asa pare melodia asta. Nu este o melodie de final de zi, ci mai degraba de inceput si spun asta datorita energiei pe care o degaja, energie care te ajuta sa realizezi ce iti propui.

Nu stiu cate stele ascunde cerul pe timpul zilei, dar stiu ca noaptea sunt atatea incat fiecare dintre noi sa o gaseasca pe cea in care isi ascunde dorintele si pe care o lasa ca sa rataceasca in necunoscutul infinitului ceresc. Numaratul stelelor este nelimitat, exact la fel cum suntem si noi. Depinde doar de fiecare dintre noi unde se opreste cu numaratoarea.

No comments:

Post a Comment