Thursday, October 17, 2013

Throwback Thursday - Say Hello

"And tricky time never stops / That moment walked me by / Without bothering to say"

Am ales 2005 pentru joia asta deoarece mi-am adus aminte cu placere de Deep Dish si de fascinantul lor hit. Bine, versiunea originala nu m-a prea atras, dar remixurile au fost cele care i-au atras notorietatea. Melodie electro dance, voce feminina suprapusa si succesul garantat. Din fericire si de aceasta data reteta clasica a functionat perfect. Si cat de mult ma bucur.

Imi aduc aminte ca la inceput nu eram convins de aceasta melodie. Cred ca trebuie sa ai o anumita stare ca sa o poti aprecia la intregul potential. Nu stiu daca melancolie, oboseala, fericire sau o alta combinatie, dar pe mine m-a gasit fericit in aceasta seara si a avut puterea de a ma face sa zambesc si sa simt ritmul cum mi se strecoara din suflet inspre piciorul drept care a inceput imediat sa tina linia melodiei. Cred ca este o melancolie ritmata, dar care exprima unul dintre cele mai puternice mesaje: entuziasmul noutatii. Sterg versurile albastre despre timpul parsiv ce alearga pe langa noi, versuri ce fac toamna de afara sa para si mai deprimanta decat este si ma opresc la acel "say hello". Acest indemn este de fapt intreaga melodie. Restul versurilor sunt doar un suport, doar un motiv pentru descatusarea ce urmeaza la refren. Salut, buna, servus, ola, hi, hello, ciao, bonjour, reprezinta toate cel mai important lucru: socializarea. Este acel prim moment, acea secunda a contactului initial, acea scanteie care aprinde un nou brat al fluviului de sentimente ce curg prin noi. Faptul ca fiecare dintre noi este unic face ca si fiecare salut spus sa fie asemenea. Si nu stiu de ce, dar de fiecare data cand am spus salut sau buna unei persoane noi am zambit. Am impartit acea emotie a primului pas cu interlocutorul meu si am fost fericit de fiecare data cand am avut ocazia sa intalnesc o persoana noua si asta pentru ca fiecare om pe care il intalnesti are puterea de a te schimba, de a te face mai complet. Nu sunt foarte bun la retinutul numelor, asta trebuie sa recunosc. Adica da, fac cunostinta dar nu retin numele. Insa niciodata nu uit sa zambesc si spun buna. Pana la urma acest buna este cel mai dificil pas. Este ca un cap de pod pentru orice relatie. Odata spus, numele si orice alta conversatie deriva intr-un mod natural. Nici macar limba nu mai conteaza. Hello este universal si din aceasta cauza nu cunoaste bariere. Este atat de insignifiant si de trecut cu vederea de toata lumea incat provoaca mereu consternare atunci cand lipseste de la locul lui. Mi se pare foarte ciudat ca o persoana sa te abordeze cu "Sunt blablabla. Ce faci?", in loc sa foloseasca "Buna! Ce faci?". Cred ca daca stii sa folosesti acest cuvant, poti evita si sa iti spui numele din prima. Da, cam atat de tare mi se pare. Faptul ca toata melodia este compusa din repetarea obsesiva a acestui "say hello" nu face altceva decat sa induca o dependenta de el. Pur si simplu partea cu "tricky time", in alte melodii motiv principal, trece pe plan secund pentru ca astept sa vina acel "say hello". Nu conteaza ca e refren, ci modul in care este indus ca fiind mai interesant decat orice vers. Si vocea aceea electrica. Wow! Este atat de bine aleasa. Subliniaza perfect magia acelui buna spus initial. Cred ca acel prim cuvant ne poate face sa ne indragostim la prima vedere, poate trezi in noi sentimente amortite sau uitate, sau poate deschide drumul unor prietenii care sa tina o viata. Imi place sa imi aduc aminte de 2005 si pentru ca atunci am cunoscut foarte multe persoane noi si acest lucru mi-a adus multe momente frumoase pe care acest "tricky time" nu a reusit sa mi le ia.

"Say hello" nu este doar o sintagma. Nu este un indemn si nu a fost niciodata doar ceva ca sa umplem spatiul incomod. Este modul initial in care aratam cine suntem, este prima scanteie de unicitate ce va defini relatia ulterioara si este magia pe care o purtam in interiorul nostru. Magia care ne transforma in vrajitorii ce subjuga acest "tricky time" si ne face sa ne aducem mereu aminte ca la inceput a fost intotdeauna un "buna".

No comments:

Post a Comment