Monday, June 10, 2013

The Past Recedes

“And then the past recedes / And I won't be involved / The effort to be free / Seems pointless from above”

Sambata, 08 iunie 2013, a fost o zi atat de speciala, atat de completa si atat de plina de dragoste incat si cerul a varsat cateva lacrimi de emotie pe care le-a ascuns intre picaturile ploii ce a cazut cu lene, parca in acelasi ritm cu timpul care a trecut mai lent decat in mod normal. Nu, de fapt nu a trecut mai lent si ziua nu a fost mai lunga decat de obicei. NOI ne-am miscat, ne-am impartasit emotiile, ne-am distrat si ne-am imbratisat cu o viteza care sa nu ne dea timp sa realizam ca au trecut 10 ani de cand am terminat liceul. Care sa nu ne dea voie sa ne aratam slabiciunile, lacrimile si esecurile din tot acest timp. Doar cat sa ne regasim in zambete, in reusite, in iubiri prea tinere atunci, in prietenii infinite. Ne-am despartit ca niste tineri artisti, aflati la inceput de drum si ne-am regasit ca o formatie de succes, care a vazut lumea toata si acum este in pauza, dar pregatita pentru un nou turneu mondial.

Tot sambata, 08 iunie 2013, a fost ziua in care s-au implinit fix 14 ani de cand a fost lansat albumul Californication. Este o coincidenta incredibila, un “glitch” al Universului care si-a facut timp in haosul sau sa potriveasca doua momente complementare. Californication reprezinta albumul care a marcat intoarcerea lui John in formatie, revenirea din purgatoriul in care a dansat cu umbrele arzande. S-a intors la prietenii sai, s-a intors pentru prietenii sai. Piscina de pe coperta albumului este piscina casei in care a fost inregistrat BSSM si reprezinta exact asta: originile redescoperite. Californication este o mixtura de sentimente, de trairi, de povesti spuse invers. Nu este despre o dragoste implinita, despre lumea perfecta sau despre puritatea unui sentiment. Californication este funk, este rock, este intensitatea maxima, este… liceul! Cred ca rebelul din fiecare din noi se regaseste pe acel album. In 1999 ne gaseam cu totii pentru prima data, odata cu lansarea lui Californication. Eram coplesiti de emotiile unui nou inceput, a unei noi regasiri cu un nou eu in rolul  principal pentru fiecare. Acum, sambata, am trait din nou emotiile de a ma vedea in “piscina” in care m-am format alaturi de colegii mei, de prietenii mei. Am simtit atat de multa dragoste in momentul in care am pasit cu totii in aceeasi clasa, atat de multa fericire si atat de putine semne de intrebare. Ori intrebarea reprezinta imperfectiunea oricarui lucru din aceasta lume. Oare asa arata perfectiunea? O zi la liceu alaturi de fostii colegi? Sa spun sincer nu stiu cum arata, dar asa se simte. Copilul din noi este de fapt un licean: capricios, dornic sa simta fiorul de a fi indragostit, curios si trufas ca un zeu crezand ca lumea toata il asteapta sa o descopere si sa o faca mai buna. Dar cu inocenta inca netratata. Asa m-am simtit sambata: indragostit de viata, de lume, de fericire si am lasat sentimentele sa faca dragoste cu vorbele rostite. Fiecare din ei si-a intiparit amprenta in eul meu, m-a descoperit si m-a reinventat. Si timpul, cel mai mare dusman al vietii in orice forma a sa, nu va putea niciodata sa modifice asta. Aceste sentimente nu sunt doar ale mele sau ale lor; dragostea este a noastra, a tuturor si nu putem decat sa o impartasim cu toata lumea. Le multumesc ca m-au ajutat sa simt asta, ca au avut rabdare cu mine si pentru ca nu m-au uitat. Sambata m-am simtit nemuritor alaturi de ei, m-am lasat coplesit de cele mai frumoase sentimente si am biruit emotia impreuna, am sfidat un deceniu si am tupeul sa strig ca vreau sa sfidam si un SECOL! Nu mi-e rusine sa vreau, sa cer mai mult din fericire. Timpul este inca tanar!

The past recedes / Trecutul se indeparteaza si asta doar pentru ca prezentul sa fie citit “peste inca 10 ani”. Nu as schimba nimic din ce am facut, pentru ca uitandu-ma in urma mi-am dat seama ca toti am facut acelasi lucru - toti ne-am trait viata! Si sunt prea mandru de asta ca sa las un timp ce merge mereu inainte sa priveasca inapoi si sa regrete. O melodie eterna, cu un sunet cald care topeste iubirea si o face sa curga prin noi toti de acum si pana peste inca 10 ani!

No comments:

Post a Comment